Alles gaat gewoon (weer) door…..

Alles gaat gewoon (weer) door…..

    Mijn zwager, hij werkt niet in de agrarische sector, zei het onlangs; ‘Waarom exporteren jullie in de sierteelt zoveel?’ Want de energiekosten zijn hoog, er worden veel chemische middelen en op de grond van al die kassen kunnen veel beter woningen gebouwd worden. Daar hebben we behoefte aan in Nederland. En de mensen…

Lees verder
Lutgo HR gaat door

Lutgo HR gaat door

Helaas is door een onvolledig en gedeeltelijk ook onjuist bericht enige onduidelijkheid ontstaan over Lutgo HR. Ik wil daarom iedereen graag informeren over wat er precies aan de hand is. Na een aantal jaren hier gewerkt te hebben heeft Goos Bartels besloten om op 1 juli zelfstandig verder te gaan. Dat was volledig zijn eigen…

Lees verder
Het recept om Covid-19 te doorstaan; flexibiliteit en anticiperen

Het recept om Covid-19 te doorstaan; flexibiliteit en anticiperen

Een hectische periode, zo kan ik het afgelopen half jaar het beste omschrijven. Na de lockdown in maart zag het er allemaal in eerste instantie somber uit in de sierteelt en AGF. Inmiddels ben ik, net als mijn collega-consultants van Lutgo HR, weer redelijk positief over de gang van zaken in onze sector. Natuurlijk, niet…

Lees verder
Met z’n allen sierteelt weer aantrekkelijker maken

Met z’n allen sierteelt weer aantrekkelijker maken

Nog steeds zijn er in de sierteelt en AGF bedrijven die snel kandidaten zoeken voor een vacature: goed opgeleid, de juiste mentaliteit, veel ervaring en jong. Bij Lutgo HR kijken ze er niet meer van op. “Maar die tijd is echt voorbij al realiseren veel bedrijven in onze sector zich dat nog onvoldoende,” zo zeggen…

Lees verder
Garden Centres are winning market share again

Garden Centres are winning market share again

Garden centres are winning market share again – after 3 years of decline. The half year figures of the GFK consumer market research also supports this fact. This research shows that in the first half of 2018, consumers purchased in total around 2.2 million euros of garden products. This turnover is divided into two main…

Lees verder
Lutgo changes its company name

Lutgo changes its company name

The trusted recruitment company in Aalsmeer is changing its company name in September to Lutgo HR. This stands in full for Lutgo Horticultural Recruitment. This name is like a breath of fresh air to the company. The recruitment bureau is also getting a new image, a completely new website and the systems are being updated,…

Lees verder
Uitdaging; garantie voor succes of een nietszeggend woord?

Uitdaging; garantie voor succes of een nietszeggend woord?

In onze gesprekken met kandidaten maar ook met opdrachtgevers valt vaak het woordje ‘uitdaging’. De kandidaat zegt een nieuwe uitdaging te zoeken omdat hij al jaren hetzelfde werk doet, de routine en sleur er langzaam maar zeker in sluipen en het dus de hoogste tijd is voor ‘een nieuwe uitdaging.” Opdrachtgevers gebruiken het woordje ook…

Lees verder
Vruchtbare samenwerking ‘Gewoon Jeroen’

Vruchtbare samenwerking ‘Gewoon Jeroen’

‘Lutgo HR; Zij weten alles van de sierteelt en ik van ICT’ ‘Gewoon Jeroen, uw ICT manager’. De nuchtere naam van dit kersverse bedrijf in Aalsmeer zegt alles over de ‘down to earth-mentaliteit’ van oprichter en eigenaar Jeroen Borgman.

Lees verder
Lutgo HR, de volgende stap in je groene carrière

Lutgo HR, de volgende stap in je groene carrière

Of het nu gaat om aardappelen, groente en fruit, of over bloemen en planten, Nederland is de wereldtop in veredelen, produceren, vermarkten en logistiek. Het Westland, de Bollenstreek, Keukenhof en de veiling Aalsmeer zijn wereldberoemd. Voeg daar aan toe de top-universiteit Wageningen, het onlangs geopende World Horti Center en FloriWorld, het nog te openen experience…

Lees verder
Werken op nieuw rozenbedrijf in Azerbeidzjan

Werken op nieuw rozenbedrijf in Azerbeidzjan

Rob Pol; “Weinig ervaring hier met moderne tuinbouwtechniek’ Werken op nieuw rozenbedrijf in Azerbeidzjan dankzij Lutgo HR Trainen, trainen en trainen. En dan alles herhalen en checken. Robert Leon Pol (“Zeg maar Rob”), senior-teler bij een nieuw rozenbedrijf van AZ Rose in Gabala (Azerbeidzjan) heeft een flinke klus. In oktober ging hij er aan de…

Lees verder
Economie en duurzaamheid; kans of bedreiging?

Economie en duurzaamheid; kans of bedreiging?

Heel eerlijk gezegd, ik ben soms een beetje ‘de weg’ kwijt in de voortdurende discussies over duurzaamheid en klimaatakkoorden. Iedereen heeft er een mening over maar in de dagelijkse praktijk hoor ik heel andere dingen dan je van wetenschappers en politici hoort. Met heel veel anderen bezocht ik vorige maand ‘Die Weltleitmesse des Gartenbaus IPM’…

Lees verder
Nieuw verkoopconcept met hippe fruitlijnen

Nieuw verkoopconcept met hippe fruitlijnen

‘Wonder Tree’ en ‘City Gardening’, zo heten de nieuwe fruitlijnen waar Fruithof de komende jaren de markt mee gaat veroveren. De totaalleverancier van complete fruitconcepten levert al bijna 20 jaar een grote diversiteit aan planten aan tuincentra in binnen- en buitenland. In dit nieuwe jaar richt Fruithof ook haar pijlen op het aanspreken van nieuwe…

Lees verder
Lutgo verandert bedrijfsnaam

Lutgo verandert bedrijfsnaam

Het vertrouwde recruitment bureau uit Aalsmeer verandert in september haar bedrijfsnaam naar Lutgo HR. Volledig uitgeschreven staat dit voor Lutgo Horticultural Recruitment. Onder deze naam laat het bedrijf een frisse wind door het bedrijf waaien. Daarbij krijgt het recruitment bureau een nieuwe uitstraling, een compleet nieuwe website en wordt de bedrijfsvoering geprofessionaliseerd, aldus een partner…

Lees verder
Tuincentra winnen weer marktaandeel

Tuincentra winnen weer marktaandeel

De tuincentra winnen weer marktaandeel – na drie jaar daling. Ook de overige halfjaarcijfers van het GfK continue consumentenmarktonderzoek in opdracht van Tuinbranche Nederland laten een positief beeld zien. Het onderzoek laat zien dat in het eerste halfjaar van 2018 consumenten in totaal voor ruim 2,2 miljard euro hebben gekocht aan tuinproducten. Die omzet is…

Lees verder
Oudere berichten